El nacimiento de Olivia

Annyiszor fejben megirodott mar ez a bejegyzes, de idom az meg eddig nem volt ra, hogy elkezdjem egyaltalan megirni, hogyan is zajlott vegul Olivia szuletese.

Anyuek jottek hozzank latogatoba szeptemberben. Az en Oliviam minden jel szerint nagyon jol erezte magat odabenn, esze agaban nem volt befordulni ujra es szepen novekedett. 

Mennem kellett a szokasos heti monitorozasra, igy anya jott velem, lathatta a korhazat is igy, na es az en angyal orvosom Dr. Rafael Fraile Perez Cuadrado-t. Mikor megvizsgalt 26-an kedden reggel, akkor annyit mondott, hogy ha magatol nem indul meg, akkor penteken beinditja a szulest, mert Olivia mar nagy baba. Mondanom sem kell nem volt tul jo erzes, mikor elkezdett ujjal tagitani, mondta birjam ki, mert szerinte igy megindul majd pentekig. Mondta hogy szamitsak ra, hogy megpiszkalt es most lesznek osszehuzodasok stb...

Rafa megigerte, hogy nala szulok. Es en ettol nagyon megnyugodtam. Anya csodalkozott, hogy mennyire mas itt minden, milyen szep a korhaz, milyen kedves mindenki es hogy a nogyogyaszom ket puszit ad koszones keppen.

Hat en ennek ellenere masnap elmentem a varba anyuekkal, caplatni jo kis 27 fokban felfele a hegynek, el se faradtam a nagy pocakommal, elveztem nagyon, masok furcsan neztek ram. Visszanezve a kepeket, oriasi voltam addigra. Pedig mindosszesen 6 kg-val tobbet nyomtam, mint terhessegem elott. Lefele ahogy csuszos volt a ko, apu vegig fogta a kezem, ilyen gyerekkorom ota nem tortent. 

Aztan ahogy megmondta Rafa, 29-en pentek reggel 9-kor megjelentem a korhazban. Meg megvizsgalt, mondta, hogy ma szulunk, ket ujjnyira vagyok tagulva, irany fel az emeletre a vajudo-szuloszobaba. Igazabol semmit sem kellett vinni magammal a fogkefen-fogkremen es fesun kivul, na meg Olivianak a kis rucikait, sapka es kesztyuke. Minden mast a korhazban kaptunk (pelenka, betet stb...)

Szoval fel ora mulva mar bekotve rajtam minden cucc es hajra oxitocin, inditsuk a bulit, na meg persze burok repesztes, na az furi volt, egy resze a magzatviznek igy kifolyt, a tobbi a labdan ulve idorol idore, azt hiszem mig elek nem felejtem el azt az erzest, ahogy folyik ki a meleg "viz" ahogy ulok a labdan es nem tudom megallitani. Nevettem. Jottek a fajasok, de ugy igazan nem fajt. Aztan idorol idore nezett a szuleszno,hogy mennyire vagyok tagulva... na es persze Olivia, aki nem akart beallni a szulocsatornaba, hanem minden egyes osszehuzodasnal felfele kuszott. Majd azt mondtak fel kell fekudnom az agyra, vege a labdas es maszkalos vajudasnak, oldalt kell fekudnom, hatha igy Olivia is beall, egy ora egyik oldal, masik ora masik oldal, semmi.... kozben folyton kaptam nagyobb adagban az oxit. Igy hat ujjnyinal felporogtek az esemenyek, mar ami a fajasokat illeti, baromi surun jottek es egyre erosebben. Hihetetlen hogy orak ugy teltek el, hogy kb perceknek tuntek, aztan pedig teljesen elveszett az ido erzekem. Az egyetlen amire emlekszem, hogy szoritom J kezet oldalt fekve es azt mondtam neki, hogy : segits! Aztan hogy mikor ment o ki szolni a szulesznonek -Inma- azt en nem tudom. 

Legkozelebbi emlek, hogy ulok az agyon, egy no elolrol fog es tolja le a ket vallam es mondja probalj ellazulni, egy masik a hatam mogott mondja, hogy ha jon a fajas szoljak... na ez volt az anesztes.... aki eppen szurta az epiduralt, de persze a fajas az jott, mikor maskor, amikor eppen megszurt, igy idom nem volt semmire a testem meg megfeszult es igy melyebbre esett a szuras a gerincemen. Annyit hallok a fulemben, mikozben a bal labam total elzsibbadt hogy: "van egy kis baj", na mondanom se kell osszetojtam magam. En aki nem akart epiduralt attol felve, hogy na majd rosszul szurnak, mi van ha lebenulok stb... annak ellenere, hogy az orvosom mondta, de bizony inditott szulesnel fogod te azt kerni... (meg jo, hogy errol nem kell elore nyilatkozni, hanem mindig ott van valaki aki beadja, ha megis) Szoval rosszul szurtak meg, kifolyt a gerincfolyadek, igy aztan gerinc kateter es annyit mondtak, hogy nem nyomhatok! 

Nem nyomhatok? Akkor hogy fogok en szulni? Addigra a teljes also testem elettelenne valt, es en csak nevetni tudtam, mikor azt mondja nekem Rafa megvizsgal, huzzam fel a labam :D de nekem csak ket elettelen valami volt odalent, amivel azt csinaltak amit akartak, csuklott jobbra balra :D Mondja Rafa, meg jo, hogy ilyen vigan fogod fel :D Persze, gerinckateter bent, a mellkasomon vegzodott egy ilyen kis csovel, amin keresztul egyebkent kesobb kaptam antibiot meg meg valalamit, oszinte legyek nem emlekszem. Annyit mondtak, hogy en a fejem sem emelhetem fel az agyrol 24 oran at. 

Majd 8 ujjnyinal, Rafa szerint borzasztoan neztem ki :D (tiszta udvarlas), a gyerek meg mar tul sokat szenvedett es esze agaban nem volt kijonni, pedig probaltak ok beforgatni mindenhogy... ugy dontott Rafa nem var tovabb es kiveszi, tul sok ido telt el es nem akarodzik neki kijonni. Igy aztan surges forgas, anesztes, nover, szuleszno, gyerekorvos, Rafa... vagas, fogo, vakum, anesztes pedig terdel a hasamon es nyomja lefele Oliviat mikor jon egy fajas. Nezik a monitoron, mondja az anesztes Rafanak, most jon, erre Rafa az anesztesnek, nyomjaaaaad, jol van, ugyes vagy, hat levegot nem kaptam, ha ettem volna ott dobom ki a taccsot, de minden lelegzet vetlnel nevetni tamadt kedvem. Rafa izzadt, Olivia nem akart jonni, de vegul sikerult. Mindezt az en ferjem a kezemet fogva premier planban nezte vegig, nagyon buszke vagyok ra. Sokkolta ugyan a latvany, de vegig csinalta velunk. Az erzes mikor huzza ki, az azert megvan. Majd csak latom a kis lila testet, log keze laba, de nem sir az en kincsem. Rafa utogeti a hatat, semmi, majd vilamgyorsan atadja a csecsemosnek es ok eltakarjak, en pedig remultem kerdem, miert nem sir?! Nem sir, miert nem sir? Es senki sem mond nekem semmit sem, majd elkezd egy halk nyoszorges hallatszani es akkor kezdek megnyugodni, majd sir, felsir az en edes kicsi Oliviam. Ujra kellett ot eleszteni, de nem akarta mondani Rafa., csak utolag mondta meg, mikor mar minden rendben volt.  Nagyon kis picike. Letorolgetik, sapka ra es kis pelus es egybol ram teszik, igy bor a boron, betakarva, orom konnyek csorognak le rajtam, o pedig azonnal cicit keres. El se hiszem hogy ilyen picike es itt van. 

Az hogy Rafa meg odalent rendbe tett, hat eszre se vettem. Par varrassal tobb lettem :D 

Majd egy fel ora utan at toltak a szobankba. Igy voltunk 5 teljes oran at Olivia es en, csak neztem es olyan hihetetlen volt, hogy a kezemben van. 

En csak azt kertem mindenkitol, hogy amig nem szolunk ne jojjenek be a korhazba es igy is csak anyueknak mondtuk es az anyosomeknak, senki masnak,hogy szulni megyek. Nem akartam nepvandorlast korulottunk. A szobank csendes volt, kellemes, latni a tengert, apanak egy kanape aludni, Olivianak ugyan volt mellettem egy kisagy, de allandan rajtam volt. Igy mikor mar valamivel epp kinezetem volt, mondtam Anyaeknak hogy jojjenek be, este tiz volt, nagyon vartak mar a hivast. Mondtam nekem kellett egy ora hogy magamhoz terjek a szobaban. Szegeny mikor meglatta a katetert ... 

A kateterbol semmit sem ereztem, az egyetlen hogy bal kez fele semmit sem tudtam csinalni, meg vigyazni kellett senki se erjen hozza. Az eves fekve fej felemeles nelkul egeszen vicces kivitelezes, de nem lehetetlen. 

Masnap jottek, hogy elviszik lefurdetni Oliviat, de apa mehet vele, igy o ment is. En ugye az agyhoz voltam kotve.

A cukrot nekem is meg Olivianak is neztek az elso napokban tobbszor is. Hala jo volt minden. 

Jott az anesztes Raul es mondta kiveszi a katetert es segit felallni, lehet hogy el fogok szedulni vagy nem erzem ugy a labaim, szoljak. Vartak hogy nekem baromira fog fajni a fejem, de nem igy lett hala az egnek, tenyleg semmim se fajt. Se a varrat egy percig sem, se akkor, se utana, se a fejem, se a hasam, semmi. Felallni is ment, igaz tenyleg szedultem, ugyhogy aznap mondta hogy felulhetek de azert a jaras az meg a furdoig mehet es kiserettel. Na ez is valami :D 

Oliviat is lemertek 49 cm es 3070 g :) Kicsi bogar!

5 napot voltunk bent a korhazban megfigyelesen, hogy velem es Oliviaval is minden rendben legyen. Hala az egnek nem volt semmi baj ezek utan. 

Mindenki bejott meglatogatni minket, Rafa kulon is, mikor szabadnapos volt. Raul es Inma az utolso napunkon jott jo egeszseget kivanva elkoszonni. Az ot nap alatt tenyleg nagyon nagyon rendes volt mindenki. 24 oran at velunk a ferjem. Orultem, hogy itt eszuk agaban nincs elvinni a babat, es ha vizsgalni vittek is mehetett vele J. 

A szulesem nem olyan volt, ahogy elkepzeltem, de ujra csinalnam siman. 

Olivia pedig a legszebb, legdragabb kincse az eletemnek. Rola majd egy masik posztban, maskor... Probaltam lenyegre toro lenni es nem tul hosszu ami a szulest illeti :D