hiperestimulación ovárica

Sajnalatos modon beleesem abba a bizonyos korbe, akiknek a szervezete a hcg injekciora extrem modon reagal. Vagyis hiperstimulacio alakul ki.

Ez altalaban azokat a noket erintik, akik vekony testalkatuak, esetleg policisztas ovarium szindromaban szenvednek, 35 ev alattiak, vagy tul magas osztrogenszint a kezeles alatt.... ezen kivul persze van olyan is, akiknel a tul sok tuszo okozza.

Nekem a punkcio utan alakult ki, altalaban a hcg injekcio a 3-5 nap kozott eri el a legmagasabb szintjet a szervezetben, ezert ma meg rosszabbul vagyok, mint eddig. Bar az orvos szerint csodalatosan jol viselem masokhoz kepest. Nem jajgatok, nem sipakolok. Azt furcsalta, hogy egyedul mentem el odaig egyaltalan. 

A hiperstimulacionak van enyhe, kozepes, es persze magas fokozata. Az enyhe nemi fajdalom es puffadassal jar, ami 2-3 nap alatt csokken, ha pihenunk es sok folyadekot iszunk. A kozepes, ami nekem is van, itt mar megjelenik folyadek a hasuregben, a petefeszkek tovabb duzzadnak es egeszen a hanyinger, gyomorfajdalom, esetenkent hanyas is megjelenik. Ebben az esetben mar ugy dontenek, hogy a ciklust megszakitjak es az embriokat lefagyasztjak, hogy aztan egy normal ciklusban majd visszaultessek, mikor mar a no jol van. A durva forma pedig mar korhaz, infuzio, nehez legzes, tudofolyadek. Elore nem lehet megmondani, hogy egy no ettol fog-e szenvedni es milyen formaban, ha igy lenne, nyilvan lenne ra megoldas is. 

Igy tehat az en 4 embriomat is lefagyasztjak szombaton. Addig meg hagyjak oket fejlodni. Nekem szigoru agy nyugalom, izotonias folyadek es a fajdalom csillapito. szombaton aztan konzultacio, majd kedden ujra. Leallitottak a ciklusom, ugyhogy mar majd csak azt kell varni, hogy megjojjon es en pedig jobban legyek.

Mondtak, hogyha most visszakapnam az embrit, akkor tulajdonkeppen az en eletem forogna kockan. 

Nagyon sirtam, borzalmasan ereztem magam. Ha nincs ott mellettem az orvosom aki megfogja a kezem, simogat, nyugtatgat, akkor mai napig zokognek, hogy mekkora egy selejt vagyok, hogy velem mindig valami tortenik...

Egyszoval ujra varakozas. Nehez, nagyon nehez!